Skip to main content

Happy New Year :)

Assalamualaikum :)
hello! lama dah tak updated blog ni. tapi takder lah lama sangat pun kan. hari ni saya nak update pasal percutian saya ke Sabah :) so, tenangkan fikiran dulu sebelum menghayati cerita ini seterusnya..

saya cuti selama seminggu (maksudnya tak kerja and tak praktikal. wohoo! :p haha) dari 25hb disember sampai 31 disember 2011. so hari ni dah new year. tak larat nak update blog sebenarnya. tetiba demam -___-" isk isk..

25hb disember - Ahad
bertolak dari rumah nak check in flight pkul 3 ptg. sebelum naik saya ngan maisarahmazhar.blogspot.com makan2 kat mcd dulu :)

prosperity :)
lepas makan, duduk2 sekejap lepastu terus otw ke pintu untuk naik flight. dalam flight tu ngantuk sangat, so sy banyak tidur je. haha. bangun waktu makan je :p

chicken satay with rice :)
then sampai kk airport terus pergi suria sabah. Jalan-jalan and beli kfc barrel dengan kek untuk sambut hari lahir saudara kat sana. nama dia Adi :) . lepastu terus balik kampung kat tamparuli :) untuk makan2.. haha :p

26 disember - isnin
Hari esoknya, kami semua pergi ke penampang. jalan2. lepas tu pergi tengok air terjun Mahua kat tenum dan bermalam di Queen Hotel.

bagi ikang makang :))
air terjun mahua. ni sungai je ni :)

ni baru air terjun mahua :)
27 disember - selasa
pagi2 breakfast kat kedai makan depan hotel. lepas tu bersiap nak ke Pusat Pertanian Tenom. tempat tu best. ada banyak pokok dan bunga. main basikal lagi :D wohhoo!

Durian kampung atau durian kura2 :)

the view :D

nek becikal :))

pas pelawat :)
lepas tu, balik terus check out dalam pukul 1 tgah hari. agak lewat ckit.. hihi, ni lah hotelnya. tandas nya sangat lawaa..haha :p

the hotel :)
 otw balik kk view.. agak peninglah jugak tempat laluan ni. jalan sama macam nak gi cameron. tp yg ni lagi pening and lama! huh! nasih baik tak muntah -___-

the view :)
 lepas sampai kk, kami terus pergi one borneo. jalan2 dan makan2 :)

one borneo. ada flying fish nemo kat situ.. comell :D

28 disember - rabu
Hari ni cuma bersiap-siap nak check in hotel. ni bukanlah hotel sangat pun. cuma ada setengah bilik tu dijadikan macam hotel ada juga setangah bilik tu dibeli and disewa. tapi rumah and biliknya macam apartment. sangat2 selesa tinggal kat situ. selalu makan kat rumah. beli barang2 dapur and masak! :D haha.. tu yang best :)

view luar tingkap bilik saya :) cantik..

the view from beranda :)
29 disember - khamis
Hari ni ayah saya baru nak balik sabah. so kena lah jemput dia. patutnya flight ayah saya pkul 5 ke 6 petang macam tu, tapi ayah saya minta tukar. jadi dapatlah pkul 1 petang mcm tu :) so ayah saya sampai airport pkul 3 petang lebih. lepas tu trus hantar beg ke apartment dan pergi beli tiket untuk tgok wayang kat suria sabah :)

saya, adik and maisarahmazhar.blogspot.com tgok cerita "The Darkest Hour" entah apa2 lah cerita tu. bosan -___- ayah saya and abg saya pulak tgok cerita mission impossible yang terbaru.

selamat pagi!

the Suria Sabah :)
30 disember - jumaat
hari ni saya ngan ibu pergi pasar filipin nak beli cenderamata. ayah, adik, abg and maisarahmazhar.blogspot.com pergi pulau manukan. saya tak pergi sebab nak teman ibu saya :)) baik kan? haha :p

saya beli cenderamata dalam lingkungan RM80 yg sepatutnya harga asal RM90 atau lebih. biasalah, Sabah sangat berbaloi :p haha. dulu beli keychain, sekarang beli mutiara :) nak buat mcm mana. ada org mengidam :p
key chain and others :)
the pearls :)
 31 disember - sabtu
And yeah. masa bercuti dah tamat. masa untuk packing barang and balik ke tempat asal. kembali ke kehidupan yang normal. start Praktikal -__- start belajar, sekolah and exam. hahaha!

see you soon Sabah :)

curi tangkap gambar ketika berada di tinggi nun disana :p

tapau mcd kat airport mkn kat kapal!

siapa nak belanja saya? haha :p

sweet and sour fish with steamed rice. urrgghh.. kenyangnyaa -__-

:'( good bai Sabah.. wuuuuu
Dan habis lah cerita saya yang mcam bukan cerita ni. :p

1 january - ahad
Maisurah sedang mengupdated blog pagi2 buta tanpa belum makan breakfast lagi padahal perut tengah nyanyi lagu hari jadi :p haha. ok , lepas habis publish nak makan. laparr ouhh :D

ok lah itu sahaja , gtg now . Assalamualaikum :)

Original post at : http:/maisurah-mazhar.blogspot.com Fight-oh OH! (^_^)

Mysura said…
padan muka :p haha
ZAYNNUN ABDUL said…
Hehe...Air Terjun Mahua di Tambunan bukan Tenum...
Mysura said…
Oh yeker. Hihi. Terima kasih cik zaynun :)
Unknown said…
Nice blog and amazing photos you had here. Keep up the good work ya.

Cheers,
Miss.Tina
www.mylittlewing12.com
penaipkata said…
very nice photo !! sgt cantik

Popular posts from this blog

Peribahasa - maksud dan contoh ayat.

Informasi Peribahasa. Definisi Peribahasa Peribahasa ialah ayat atau kelompok kata yang mempunyai susunan yang tetap, rapi    serta mempunyai pengertian    yang tertentu. Makna Tersirat Makna peribahasa itu berkaitan  dengan sikap dan perlakuan manusia yang digambarkan dengan pelbagai situasi yang dengan sikap dan perlakuan manusia yang digambarkan dengan pelbagai situasi yang berkaitan dengan  alam sekeliling seperti benda, ha iwan dan tumbuh-tumbuhan . Tujuan  atau Peranan Peribahasa Peribahasa digunakan untuk pengajaran atau teguran  dengan cara yang sopan dan halus. Jenis-jenis Peribahasa Perumpamaan Simpulan bahasa Bidalan Pepatah Kata-kata Hikmat ------------------------------------------------------------------------------------------------------ Ada air adalah ikan. Maksud : Di mana-mana sahaja kita tinggal, di situ ada rezeki. Contoh ayat : Walau ke mana-mana sahaja kita pergi, janganlah cepat kecewa kerana di mana ada air adalah

Apa itu Bahasa Melayu..??

B ahasa Melayu secara khusus ialah salah satu dialek daripada beratus dialek lain yang terdapat di Nusantara (alam Melayu). Pemilihan bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan sama ada di Indonesia, Malaysia mahupun di Brunei bukanlah dibuat secara sewenang-wenangnya. Ia dipilih terutama faktor sejarahnya, iaitu bahasa yang sudah dikenali dan digunakan sejak zaman-berzaman. Kita beruntung kerana bahasa Melayu yang tumbuh di alam Melayu ini dapat berkembang subur seperti yang kita lihat sekarang. Walau bagaimanapun, bahasa Melayu tidaklah tumbuh dan berkembang begitu sahaja. Ia mengalami sejarah yang panjang yang perlu kita ketahui terutama oleh generasi muda. Sejarah bahasa bukan sahaja bertujuan merakam peristiwa yang berlaku terhadap bahasa itu sendiri tetapi juga perlu agar kita menghargai, menyayangi, memelihara, mengkaji, dan menggunakannya dengan baik dan sempurna. Buku Sejarah pertumbuhan bahasa Melayu ini cuba memaparkan secara sederhana pertumbuhan bahasa Melayu sejak awal

Biiznillah, dengan izin Allah..

"In The Name Of Allah, The Most Gracious, Most Merciful" Allahumma Solli 'Ala Saiyidina Muhamad, wa'ala Aali Saiyidina Muhamad. Assalamualaikum wbt. Biiznillah.. Biiznillah.. Biiznillah.. (dengan izin Allah) Ada   seorang hamba DIA.. sakit, lalu dia makan ubat. Akhirnya sembuh. Ada seorang hamba DIA.. sakit, lalu dia makan ubat. Tidak juga sembuh. Ada seorang hamba DIA.. belajar dengan tekun. Akhirnya dia lulus peperiksaan. Ada seorang hamba DIA.. belajar dengan tekun. Tidak juga lulus peperiksaan. Ada seorang hamba DIA.. berniaga dengan gigih. Akhirnya berjaya. Ada seorang hamba DIA.. berniaga dengan gigih. Tidak juga berjaya. Kata-kata di atas cuba sy pinjam daripada seorang budak tabligh yg pernah mendatangi sy suatu ketika dulu. Ia buat kita berfikir.. mengapa.. dengan ubat yg sama, dos yg sama tetapi tidak bisa menyembuhkan sakit dua orang berlainan. Atau mgkin juga pada org yg sama, pd masa yg lain. Melihat kpd sirah Nabi Ibrahim.. dibakar hidup-hidup d