Skip to main content

:)



Assalamualaikum..

Setelah sekian lama tidak mengupdate blog. Dah bersawang rupanya..atoii~
Dikesempatan ini ingin saya mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, maaf zahir dan batin :)


Hihi, sebelum memulakan post, saya nak korang baca catatan dari saya ni...khas untuk mengingatkan pada diri sendiri yang lupa dan teman-teman yang sentiasa disisi.. boleh baca catatan saya tu disini

Setelah hilangnya tempat bergantung, setelah diriku diselubungi perasaan sedih dan kecewa, setelah diriku di hina dan di caci, setelah diriku tiada lagi yang peduli; yang aku ada hanyalah Engkau Ya Allah, Tuhan sekalian alam. Hanyalah Engkau. Allah huakbar.

Semenjak majalah GenQ keluar, saya semakin minat baca buku tersebut. Isi kandungan buku itu telah banyak mengajar saya erti kehidupan sebenar. Dan alhamdulillah, saya semakin boleh terima dengan qada' dan qadar Allah... InsyaAllah..

saya suggest anda semua membeli buku ini, sesuai untuk semua (tua dan muda).

GenQ vol 1 jilid 1:

GenQ dihatiku :)

GenQ vol 1 jilid 2:

GenQ isu ke 2

Buku ni bagus untuk semua. Sangat bagus! saya bagi 5/5 bintang!
try lah beli, baru boleh tahu mcm mana hasilnya...


Menu ketika saya COD for the second time.


hmm, exam dah nak dekat. Tapi persiapan tak mantap lagi. haih, kenapalah saya ni malas sangat nih. sem depan pula practical. harap dapat tumpukan sepenuhnya pada kerja, belajar dan Tuhan. Ya Allah, Engkau senantiasalah mengingatkan aku pada diri-Mu. :)


me and nad

oh, pastry pastry pastry. saya mmg suka pastry walau tak hebat mana pun kan :p
hot kitchen, cold kitchen, asian cuisine.....
Fruit carving! :D

cheese cake by raja puteri

adeh~ deh~
tak tau nak ckp apa dah...
hmm, saya buat egg tart tapi rupa takder lah pulak...rasa je ada :) mak saya suka...hee

oh ye! lepas raya ada test practical untuk malaysian cuisine. group saya ada 3 orang termasuk saya iaitu saya, marwan dan kyn. harap-harap kami dapat menjalankan tugas dengan baik dan produce product yang baik. InsyaAllah. menu: appetizer, kerabu kacang botor. soup, sup sirip yu dan isi ketam chef kamarul. main course, nasi tomato seafood (lala masak lemak dan udang goreng bijan). dessert, banana cake with cream cheese frosting. Huah! harap2 menjadilah ye... first time (kot) :p

menu ketika saya COD

next post maybe saya akan kongsi pasal resepi (itupun kalau ada yang request lah yer..), tutorial photoscape yang orang tak tahu. (saya guna photoscape je ye...photoshop dah kena buang.. T^T), next year punya azam (hihi), dan mungkin juga vid-vid dan tutorial (cara saya hasilkan vid).. kalau kita nak ilmu kita tu diberkati, saya prefer kita ajar orang supaya kita lebih faham..kalau tak caya, cubalah try :)



apa lagi benda nak citer~ ni.. korang nak tahu apa? korang apa pun tak nak tahu kan. ok fine -.-




alamak assignmet belum siap lagi!

oklah, nak gi buat kerje sikit.. Assalamualaikum dan selamat tinggal~ -,.-

*gambar saya and nad credit to raja puteri :p

My classmate :)

Original post at : http:/maisurah-mazhar.blogspot.com

Fight-oh OH! (^_^)

Comments

SHAZ D MAFIA said…
SURA~

KAK NK JAWAB SOALAN AWK TU.. BOLEY KAN?? HMM~

SBNR NYE KAN AWK, IF AWK NK KASI HADIAH KAT KWN AWK TU, XKRE LE BRP PON HARGA NYE. YG PNTG AWK MMG IKHLAS NK KASI KAT DIA. IF MENDE NYE SKUPANG DUA PON AWK LEY KASI, YG PNTG ATY AWK TUU..

BKN AWK KASI SBB AWK NK DIA IGT AWK, BKN SBB NK DIA DOAKAN YG BAIK2 UTK AWK, BKN SBB NK DIA RASE PROUD ADA KWN MCM AWK..

PE YG IMPORTANT, AWK MUHASABAH LIK DIRI. APE TUJUAN AWK NK KASI DIA HADIAH TUU?? IF AWK TAU TUJUAN AWK SBNR, INSYA'ALLAH AWK GAK AKN TAU PE PILIHAN AWK. :) OK??

1 LG YG TTG ADA ORG LEY MAIN PIJAK2 AWK TUU.. HMM~ NORMAL LA TU.. MYBE SBB AWK NI LEMBUT N BAEK SGT KOT.. SUME PON "OK", SUME PON "ORITE", SUME PON "BOLEY".. CMNE?? AWK KNE ADA PENDIRIAN AWK!! IF AWK XNK WAT, CKP AWK XNK WAT.. IF AWK XSUKE, CKP JE DIRECT. ARASOH?

[AISEYY~ BYK LAK KAK MBEBEL NI.. SORRY LE, KAK BKN ORG YG LAYAK KASI TAZKIRAH OR NASIHAT BGUNA. TP SKDAR SHARING UTK SORG ADIK YG DISAYANGI~]
Mysura said…
hihi....akk syaz..

terima kasih atas nasihat yang berguna tu....insyaAllah lepas ni saya akan ubah jadi yang lebih baik dari sebelumnya.. dan saya akan berusaha untuk tetap dan tegas dengan pendirian saya.. terima kasih akk! :) <3 terima kasih, toceh...

Popular posts from this blog

Peribahasa - maksud dan contoh ayat.

Informasi Peribahasa. Definisi Peribahasa Peribahasa ialah ayat atau kelompok kata yang mempunyai susunan yang tetap, rapi    serta mempunyai pengertian    yang tertentu. Makna Tersirat Makna peribahasa itu berkaitan  dengan sikap dan perlakuan manusia yang digambarkan dengan pelbagai situasi yang dengan sikap dan perlakuan manusia yang digambarkan dengan pelbagai situasi yang berkaitan dengan  alam sekeliling seperti benda, ha iwan dan tumbuh-tumbuhan . Tujuan  atau Peranan Peribahasa Peribahasa digunakan untuk pengajaran atau teguran  dengan cara yang sopan dan halus. Jenis-jenis Peribahasa Perumpamaan Simpulan bahasa Bidalan Pepatah Kata-kata Hikmat ------------------------------------------------------------------------------------------------------ Ada air adalah ikan. Maksud : Di mana-mana sahaja kita tinggal, di situ ada rezeki. Contoh ayat : Walau ke mana-mana sahaja kita pergi, janganlah cepat kecewa kerana di mana ada air adalah

Apa itu Bahasa Melayu..??

B ahasa Melayu secara khusus ialah salah satu dialek daripada beratus dialek lain yang terdapat di Nusantara (alam Melayu). Pemilihan bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan sama ada di Indonesia, Malaysia mahupun di Brunei bukanlah dibuat secara sewenang-wenangnya. Ia dipilih terutama faktor sejarahnya, iaitu bahasa yang sudah dikenali dan digunakan sejak zaman-berzaman. Kita beruntung kerana bahasa Melayu yang tumbuh di alam Melayu ini dapat berkembang subur seperti yang kita lihat sekarang. Walau bagaimanapun, bahasa Melayu tidaklah tumbuh dan berkembang begitu sahaja. Ia mengalami sejarah yang panjang yang perlu kita ketahui terutama oleh generasi muda. Sejarah bahasa bukan sahaja bertujuan merakam peristiwa yang berlaku terhadap bahasa itu sendiri tetapi juga perlu agar kita menghargai, menyayangi, memelihara, mengkaji, dan menggunakannya dengan baik dan sempurna. Buku Sejarah pertumbuhan bahasa Melayu ini cuba memaparkan secara sederhana pertumbuhan bahasa Melayu sejak awal

Biiznillah, dengan izin Allah..

"In The Name Of Allah, The Most Gracious, Most Merciful" Allahumma Solli 'Ala Saiyidina Muhamad, wa'ala Aali Saiyidina Muhamad. Assalamualaikum wbt. Biiznillah.. Biiznillah.. Biiznillah.. (dengan izin Allah) Ada   seorang hamba DIA.. sakit, lalu dia makan ubat. Akhirnya sembuh. Ada seorang hamba DIA.. sakit, lalu dia makan ubat. Tidak juga sembuh. Ada seorang hamba DIA.. belajar dengan tekun. Akhirnya dia lulus peperiksaan. Ada seorang hamba DIA.. belajar dengan tekun. Tidak juga lulus peperiksaan. Ada seorang hamba DIA.. berniaga dengan gigih. Akhirnya berjaya. Ada seorang hamba DIA.. berniaga dengan gigih. Tidak juga berjaya. Kata-kata di atas cuba sy pinjam daripada seorang budak tabligh yg pernah mendatangi sy suatu ketika dulu. Ia buat kita berfikir.. mengapa.. dengan ubat yg sama, dos yg sama tetapi tidak bisa menyembuhkan sakit dua orang berlainan. Atau mgkin juga pada org yg sama, pd masa yg lain. Melihat kpd sirah Nabi Ibrahim.. dibakar hidup-hidup d